MediaWatch

Danske Medier vil øremærke 140 millioner til regionalmedier i nyt medieudspil

Flere krav til techkoncerner, støtte til lyd, omfordeling af mediestøtten og en ny millionpulje til digital udvikling af lokale og regionale medier hører til de centrale punkter i Danske Mediers udspil til mediepolitikerne.

Den digitale udvikling af lokale og regionale medier har bruf for en kontant saltvandsindsprøjtning, mener Danske Medier med formand og adm. dir. for Jysk Fynske Medier, Jesper Rosener i spidsen | Foto: Joachim Ladefoged

Regionale og lokale medier halter efter i den digitale omstilling, og det skal en ny fireårig udviklingspulje på i alt 140 mio. kr. rette op på.

Sådan lyder et af de centrale forslag i Danske Mediers udspil til en ny femårig medieaftale, som organisationen offentliggør onsdag forud for de politiske forhandlinger om et nyt medieforlig.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs