MediaWatch

Danske Medier vil øremærke 140 millioner til regionalmedier i nyt medieudspil

Flere krav til techkoncerner, støtte til lyd, omfordeling af mediestøtten og en ny millionpulje til digital udvikling af lokale og regionale medier hører til de centrale punkter i Danske Mediers udspil til mediepolitikerne.

Den digitale udvikling af lokale og regionale medier har bruf for en kontant saltvandsindsprøjtning, mener Danske Medier med formand og adm. dir. for Jysk Fynske Medier, Jesper Rosener i spidsen Foto: Joachim Ladefoged

Regionale og lokale medier halter efter i den digitale omstilling, og det skal en ny fireårig udviklingspulje på i alt 140 mio. kr. rette op på.

Sådan lyder et af de centrale forslag i Danske Mediers udspil til en ny femårig medieaftale, som organisationen offentliggør onsdag forud for de politiske forhandlinger om et nyt medieforlig.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere