
Det dansk-amerikanske firma Flickerlab står over for et internationalt gennembrud efter virksomheden er blevet udvalgt som partner af verdens største medievirksomhed, Viacom. Det skriver Børsen.
Viacom har indgået en aftale med Flickerlab om at bruge firmaets animationsteknologi på tværs af alle Viacoms brands, udviklingsafdelinger og landegrænser.
"Viacom har lukket os ind i sit skatkammer med den her aftale. Jeg tror på en umiddelbar tredobling af selskabet på den helt korte bane," siger Tom Vedel, adm. direktør og medejer i Flickerlab til Børsen.
Flickerlab har arbejdet i mere end 15 år med sin animationsteknologi, Animgram. Virksomheden har bygget en platform, der gør det muligt for brugerne at lave sine egne tegnefilm og skabe indhold via deres telefoner. Teknologien er bl.a. brugt i børneserien Nelly Nut på DR.
Viacom er et børsnoteret selskab, der bl.a. ejer brands som MTV, Comedy Central og Nickelodeon. Virksomheden har en markedsværdi på omkring 16 mia. dollar.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.