MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Millionsalg af dansk onlinetjeneste, nyt Børsen-abonnement og en afgørelse fra Pressenævnet i plagiatsag. MediaWatch ser tilbage på ugen i mediebranchen.

Foto: Ida Munch/Polfoto

En kort arbejdsuge nærmer sig sin afslutning. MediaWatch bringer her overblikket over endnu en begivenhedsrig uge i mediebranchen.

Ungdommen af i dag er som bekendt ikke, hvad den var i de gode gamle dage. Det går blandt andet udover læsningen af gratis lokale ugeaviser. I løbet af det seneste år har de mistet hele 23 pct. af deres læsere i 20’erne. Derfor vil ugeavisernes fælles salgsorganisation De Lokale Ugeaviser nu gøre en indsats for at få de unge læsere tilbage i folden, fortalte den afgående formand Søren Riis i sin beretning på årets generalforsamling.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs