MediaWatch

Spotify-konkurrent dropper børsnotering

Knap en måned efter at Deezer offentliggjorde sine intentioner om at gå på børsen, er planerne taget af bordet igen.

Hans-Holger Albrecht, direktør, Deezer. | Foto: Richard Vogel/AP/Polfoto

Den franske streamingtjeneste Deezer dropper sine planer om en børsnotering.

Financial Times skriver, at Spotify-konkurrenten ikke har været i stand til at overbevise markedet om, at selskabet er mere end 1,1 mia. euro værd.

Investorerne har samtidig udtrykt bekymring om selskabets evne til at tjene penge på sine 6,3 millioner brugere, og derfor er noteringen nu gået i vasken.

Franskmændene håbede ellers på at rejse omkring 300 mio. euro ved en børsintroduktion senere på året. Pengene skulle blandt andet gå til at øge markedsandelen gennem nye partnerskaber.

Deezer understreger dog i en meddelelse, at tjenesten fortsat har tilstrækkelig med kapital til at fortsætte sin vækststrategi.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs