MediaWatch

Spotify-konkurrent dropper børsnotering

Knap en måned efter at Deezer offentliggjorde sine intentioner om at gå på børsen, er planerne taget af bordet igen.

Hans-Holger Albrecht, direktør, Deezer. | Foto: Richard Vogel/AP/Polfoto

Den franske streamingtjeneste Deezer dropper sine planer om en børsnotering.

Financial Times skriver, at Spotify-konkurrenten ikke har været i stand til at overbevise markedet om, at selskabet er mere end 1,1 mia. euro værd.

Investorerne har samtidig udtrykt bekymring om selskabets evne til at tjene penge på sine 6,3 millioner brugere, og derfor er noteringen nu gået i vasken.

Franskmændene håbede ellers på at rejse omkring 300 mio. euro ved en børsintroduktion senere på året. Pengene skulle blandt andet gå til at øge markedsandelen gennem nye partnerskaber.

Deezer understreger dog i en meddelelse, at tjenesten fortsat har tilstrækkelig med kapital til at fortsætte sin vækststrategi.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs