MediaWatch

Eldrup: Digitalt salg er fordoblet på halvandet år

Alle TV 2's platforme skal tænkes digitalt, lyder det om ny strategi fra den adm. direktør. Ambitionen er, at dansk kvalitetsindhold skal være drive omsætningen opad. 

Foto: Ricky John/TV 2

Digitaliseringen skal tænkes ind i alle revner og sprækker af hele organisationen. Det budskab har TV 2's adm. direktør, Merete Eldrup, mejslet fast i koncernens nye strategi, som hun forklarer i dagens udgave af Børsen.

Hun forklarer, at TV 2 hidtil har tænkt i tre hovedindsatsområder: Hovedkanalen, nichekanalerne og det digitale i form af Play og tv2.dk. Man har imidlertid erkendt, at den digitale tankegang skal være en del af alle indsatsområder for at udnytte indholdet bedst muligt på alle platforme.

Når konkurrencen fra internationale streamingtjenester er øget, mener Merete Eldrup, at TV 2 skal satse på dansk kvalitetsindhold for at differentiere sig og stadig have en stærk position. Hendes ambition er at øge omsætningen hos TV 2 selv i et ny digitalt medielandskab.

"Over det sidste halvandet år har vi set en fordobling af vores digitale indtægter. Og her tænker jeg både reklame på digitale medier og salg af Play. Det vil vi gerne fordoble igen i løbet af de næste tre år," siger Merete Eldrup.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs