MediaWatch

Regeringen dropper reklameafgiften

Med baggrund i den seneste års nedgang i antallet af husstandsomdelte reklamer dropper regeringen at indføre reklameafgiften.

Oprindeligt var det meningen, at reklameafgiften af hensyn skulle være med til at nedbringe mængden af husstandsomdelte reklamer. Men med stadig øget bevågenhed på onlinemarkedsføring er mængderne af de traditionelle reklamer faldet markant, og nu giver det ifølge regeringen ikke længere mening at indføre den omdiskuterede reklameafgift.

Det meddeler Skatteministeriet

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs