Oprindeligt var det meningen, at reklameafgiften af hensyn skulle være med til at nedbringe mængden af husstandsomdelte reklamer. Men med stadig øget bevågenhed på onlinemarkedsføring er mængderne af de traditionelle reklamer faldet markant, og nu giver det ifølge regeringen ikke længere mening at indføre den omdiskuterede reklameafgift.
Det meddeler Skatteministeriet
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.