MediaWatch

Ritzau har vendt skuden i kerneforretningen

Modsat sidste år bidrager moderselskabet i Ritzaus Bureau positivt til driften. Det skyldes en kombination af besparelser og nye aftaler, fortæller adm. direktør Lars Vesterløkke.

Efter et par år, hvor det har været datterselskaberne, som har holdt Ritzaus Bureau oven vande, kan nyhedsbureauet nu glæde sig over, at selve kerneforretningen, nyhedstjenesten, også bidrager positivt.

"Det interessante er, at kerneforretningen nu også har overskud i driften. Der har vi haft underskud de tidligere år," siger Lars Vesterløkke, adm. direktør i Ritzaus Bureau.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs