MediaWatch

Schibsted skiller sig af med ejerandel i svenske Metro

Den norske koncern har solgt sine aktier i svenske Metro for et ukendt beløb. Gratisavisen passer ikke ind i Schibsteds digitale strategi, lyder begrundelse fra adm. direktør.

Den norske mediekoncern sælger sin ejerandel i den svenske gratisavis Metro til avisens hovedaktionær Metro International, skriver Dagens Media.

Schibsted har indtil nu haft en ejerandel i Metro på 35 pct., som de købte for 350 mio. sek. i 2008. Salget begrunder den norske mediekoncern med, at avisen ikke længere passer ind i deres strategi.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs