MediaWatch

Discoverys far lancerer streaming-tjeneste

Det er ikke mere end et år siden, at han stoppede som bestyrelsesformand i livsværket Discovery, men nu træder John Hendricks ind i ”tv’s tredje revolution” og lancerer en streamingtjeneste.

Han startede Discovery Channel fra sin garage i staten Maryland, og nu forsøger John Hendricks sig igen som tv-iværksætter mere end 30 år senere. Det skriver Capital New York.

Sidste år trådte han ellers tilbage som formand for bestyrelsen i Discovery Communications, der herhjemme er bedst kendt for ejerskabet af SBS Discovery. Det nye projekt hedder CuriosityStream og kommer til at koste 2,99 dollars i måneden for adgang via smartphones og tablet, samt 5,99 for HD-adgang. Hendricks siger, at han har drømt om at lave sådan en tjeneste for nonfiktion-indhold i 20 år. Efter broadcast og kabeltv ser han streaming som tv-formatets tredje revolution.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs