MediaWatch

Medie: Apple arbejder på kabeltv-dræber

En programpakke med 25 tv-kanaler og mindre ”fyld” skulle være på plakaten hos Apple, der håber at nå de såkaldte ”cable cutters”, der i stigende grad vender kabeltv fra i USA.

Foto: Mark Lennihan/AP/POLFOTO/arkiv

En ny tv-tjeneste kan være på vej fra Apple i USA. Techgiganten håber ifølge Wall Street Journal at nå de mange amerikanske forbrugere, der i stadig stigende grad vælger de store kabeltv-pakker fra.

Apple har i forvejen Apple TV, der netop har fået en fjer i hatten ved snart at kunne HBO’s programmer via kanalens første streamingtjeneste HBO. Ifølge Wall Street Journals oplysninger arbejder Apple på også at kunne tilbyde en mindre pakke med kanaler som ABC, Walt Disney, CBS og Fox allerede fra efteråret til en pris på mellem 30 og 40 dollars i måneden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs