MediaWatch

The Guardian vil skrue yderligere op for USA-vækst

Den amerikanske version af den britiske avis har tredoblet brugertallet på den amerikanske netudgave. På trods af stort antal nyansættelser i år skal satsningen ifølge direktør skal gå i plus inden for tre år.

I januar lagde 28,2 mio. unikke brugere vejen forbi The Guardian US’ website, og avisen har dermed tredoblet brugertallet på satsningen over there siden starten på satsningen i 2011. Guardian Media Group vil dog sætte endnu hårdere ind på det amerikanske marked, skriver Capital New York.

Antallet af medarbejdere i USA har allerede rundet de 100, men ifølge Guardian US’ direktør, Eamonn Store, skal det helt op at ramme omkring 180 ved udgangen af 2015.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs