MediaWatch

Guardian-ejer: Digital fremgang udhules af nye investeringer

Ejeren bag The Guardian varsler tab de kommende år som en konsekvens af mediets massive investeringer i nye digitale produkter.

Selvom det digitale salg i dag mere end opvejer faldet printfaldet hos udgiveren bag de to britiske aviser The Guardian og Observer, vil der alligevel gå år, før det manifesterer sig på bundlinjen, skriver The Guardian.

Det digitale salg steg ellers 20 pct. i regnskabsåret, der slutter 29. marts, og omsætningen ventes at stige med 3 pct. til 215 mio. pund (2,2 mia. kr.) i Guardian Media Group, moderselskabet bag Guardian News & Media, som udgiver de to aviser.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs