MediaWatch

Guardian-ejer: Digital fremgang udhules af nye investeringer

Ejeren bag The Guardian varsler tab de kommende år som en konsekvens af mediets massive investeringer i nye digitale produkter.

Selvom det digitale salg i dag mere end opvejer faldet printfaldet hos udgiveren bag de to britiske aviser The Guardian og Observer, vil der alligevel gå år, før det manifesterer sig på bundlinjen, skriver The Guardian.

Det digitale salg steg ellers 20 pct. i regnskabsåret, der slutter 29. marts, og omsætningen ventes at stige med 3 pct. til 215 mio. pund (2,2 mia. kr.) i Guardian Media Group, moderselskabet bag Guardian News & Media, som udgiver de to aviser.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs