Bureau-mand bliver ny kommerciel direktør hos Aller

Aller har fundet manden til posten efter virksomheden i efteråret rykkede daværende kommerciel direktør Jesper Ulsø til en direktørpost for ny strategisk enhed.
Kim Chr. Hvidkjær | Foto: Aller Media
Kim Chr. Hvidkjær | Foto: Aller Media

Den nye kommercielle direktør hos Aller Media hedder fra 1. april Kim Chr. Hvidkjær. Det skriver Aller i en pressemeddelelse.

Hvidkjær er tidligere stifter og adm. direktør i det digitale markedsføringsbureau Shockwaved og adm. dir. for reklamebureauet TBWA\Danmark.

Aller ændrede i efteråret struktur og i den forbindelse fik den daværende kommercielle direktør Jesper Ulsø ansvaret for at integrere koncernens nye forretningsområder som rejseselskab og content marketing med den eksisterende forretning som direktør for en ny strategisk enhed.

Aller jagter ny kommerciel direktør
Siden har Aller Media været på udkig efter en afløser til posten. Med Kim Chr. Hvidkjær har man ifølge Aller Medias adm. direktør Pål Thore Krosby fundet en en profil med indgående kendskab til digital forretning og forretningsudvikling.

”Kims primære opgave bliver at videreudvikle hele vores kommercielle forretning og dermed give yderligere kraft til vores eksisterende udgiverforretning. Derudover skal han bidrage til at skabe nye forretninger i koblingen mellem medieforretningen og de opkøbte virksomheder inden for Leisure og Media Marketing,” siger Krosby i meddelelsen.

Aller tager opgør med digital silo-tankegang
Foruden Kim Chr. Hvidkjærs erfaring som iværksætter og med digitale medier, lægger Aller også vægt på, at han har bestyrelseserfaring, bl.a. fra el-selskabet Natur-Energi. I efteråret fortalte Pål Thore Krosby til MediaWatch at den ideelle kandidat til posten gerne måtte være en "up and coming"-erhvervsperson, der gerne måtte have erfaring fra tech-verdenen eller den såkaldte fast-moving consumer goods-branche, der dækker over alt fra læskedrik til kosmetik-produkter.

Hvidkjær har en executive master fra CBS, hvor han skrev afsluttende projekt om kapitalisering på tværs af digitale platforme. Selv siger han i pressemeddelelsen om udnævnelsen:

”Aller Media har med deres Safari-strategi taget kampen op i et marked, hvor forandringer er nødvendige, og jeg er beæret over at få lov til at være med på det hold, der sammen skal sætte retningen for en meget spændende virksomhed. Jeg glæder mig meget til, at jeg med et team af både dygtige og dedikerede medarbejdere skal videreudvikle den kommercielle forretning."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også