MediaWatch

Politiken giver klima-dækning eget hjem på nettet

Den løbende udvikling på klima- og energiområdet giver ikke ”de korte ryk”, som passer til daglig nyhedsdækning. Derfor får området i stedet sin egen sektion på nettet.

Foto: JENS DRESLING/POLFOTO/ARKIV

2050 er skæringsår for mange af de udfordringer, som verden står overfor med befolkningsudviklingen og klimaforandringer. Det er samtidig året, hvor Danmark ifølge køreplanen skal være fri for olie, kul og gas.

Det lange perspektiv får nu Politiken til at give klima- og energiområdet dets eget hjem på nettet. Det skriver avisen på dens hjemmeside.

Mindre fokus på nyheder

Udviklingen på området sker løbende, men får sjældent plads i avisens daglige dækning. Derfor får den nu sin egen sektion på nettet, der samler dækningen på ét sted, undersiden '2050'. Sektionen får fokus "overblik og perspektiv frem for hurtige nyheder", står der i præsentationen.

”Der er processer i gang, som snildt er vigtige nok til at stå forsiden af avisen flere gange om ugen - men som i praksis sjældent gør det, fordi mange af forandringerne sker glidende, og netop ikke med de korte ryk, der egner sig til nyhedsdøgnets hektiske puls,” skriver Bo Lidegaard på Politiken.dk.

Børsen og Politiken med i kampen om European Press Prize

Politiken vil have flere kvinder og minoriteter i avisen

Politiken lancerer podcast om fodbold

Berlingske og Politiken: Derfor bringer vi ikke Lars Vilks tegninger

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs