Berlingske bragte pressemeddelelse som artikel
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6841429.ece/ALTERNATES/schema-16_9/berlingske_polfoto_jens_dresling.jpg)
En pressemeddelelse om en ny ydelse fra Boliga.dk, skrevet af en Boliga-medarbejder og med boligsidens direktør som kilde endte på Berlingskes erhvervssite Business.dk. Det skriver Journalisten.dk.
Det er strid med de presseetiske regler og markedsføringsloven, vurderer professor i medieret ved Syddansk Universitet, Sten Schaumburg-Müller
Berlingskes erhvervsredaktør, Linda Overgaard, kalder det en klar fejl. Boliga leverer til tider journalistik om boligmarkedet til Business.dk, men der burde ikke have hersket tvivl om, at der i det her tilfælde var tale om en pressemeddelelse, siger hun.
”Vi vil nu tage et kig på vores redaktionelle processer. Det her eksempel vil vi bruge til at minde alle om, at vi skal være ekstra omhyggelige. Vi må lære af det,” siger Linda Overgaard til Journalisten.dk.
Berlingske lægger arm til smartwatch-forsøg
Pressenævnet udtaler tre gange kritik til Berlingske og BT
Relaterede artikler
TV 2 Finans henter ny chef fra FinansWatch
For abonnenter