Ugens mest virale: "Hvorfor står vi så fast ...?"
![Mandagens mindehøjtidelighed på Østerbro efter weekendens angreb. | Foto: MICHAEL PROBST/POLFOTO/AP](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7468077.ece/ALTERNATES/schema-16_9/krudtt%25C3%25B8nden-mindeh%25C3%25B8jtidelighed.jpg)
Første bølge af historier fra ugen efter det fatale angreb, der kostede to borgere livet og sårede i alt fem politifolk, er også det altdominerende tema, når man lader blikket falde ned over de 25 historier, der fik flest delinger, kommentarer og 'likes' på de sociale netværk.
Ugens klare topscorer er Venstres tidligere integrationsminister Birthe Rønn Hornbechs debatindlæg 'Hvorfor står vi så fast på retten til at håne og spotte profeten?' fra Politiken i tirsdags.
"Er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor det er så sørens demokratisk at tegne profeten Muhammed som en hund? Jeg bryder mig ikke om det," indleder hun indlægget, der med 37.364 interaktioner fik sindene i kog blandt både tilhængere og modstandere af Rønn Hornbechs synspunkt blandt brugerne på Facebook, Twitter og LinkedIn.
Tv2.dk har kun én gang i den tid, hvor MediaWatch har bragt listen ligget højere end i den seneste uge. Det var i januar, hvor terroranslaget mod Charlie Hebdo og den efterfølgende storm over Danmark var med til at sende Tv2.dk's antal tal af virale historier op på 146.
I den her uge lander kanalens digitale arm på 132 virale historier, mens Ekstrabladet.dk som vanligt følger efter med 70 historier og Bt.dk indtager tredjepladsen med 64 historier.
Ugens mest virale historier
Medier med flest virale historier
Medie | Interaktioner | Historier 800+ | Gns. interaktioner/historie | |
---|---|---|---|---|
1. | tv2.dk | 519.348 | 132 | 386 |
2. | ekstrabladet.dk | 242.595 | 70 | 179 |
3. | bt.dk | 219.237 | 64 | 185 |
4. | dr.dk | 205.587 | 57 | 60 |
5. | jyllands-posten.dk | 148.441 | 43 | 96 |
6. | dagens.dk | 93.799 | 40 | 396 |
7. | politiken.dk | 169.415 | 37 | 180 |
8. | b.dk | 101.579 | 19 | 96 |
9. | mx.dk | 74.147 | 19 | 169 |
10. | fyens.dk | 30.595 | 16 | 24 |
11. | information.dk | 38.347 | 15 | 58 |
12. | denkorteavis.dk | 30.309 | 12 | 312 |
13. | tv2nord.dk | 43.620 | 12 | 423 |
14. | seoghoer.dk | 34.565 | 9 | 290 |
15. | kristeligt-dagblad.dk | 42.635 | 7 | 156 |
16. | aoa.dk | 6.763 | 6 | 27 |
17. | politiko.dk | 17.837 | 5 | 54 |
18. | altinget.dk | 5.378 | 4 | 96 |
19. | newsbreak.dk | 24.537 | 4 | 37 |
20. | avisen.dk | 25.618 | 3 | 25 |
Ekstern lektor Filip Wallberg, der står bag indsamlingen af tallene i "I Like"-projektet, er desuden involveret i @journalistpip og @politikerpip, der retweeter de mest populære tweets fra journalister og politikere på Twitter.
Relaterede artikler
BT melder sig ind i viral-kampen
For abonnenter