Ugens mest virale: Op og ned på de usunde madvarer
![Foto: Colourbox](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6551866.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Chokolade.jpg)
Det har formentlig fået mange en slikmund til at dele og kommentere Dagens.dks version af historien, der i den her uge fik flest interaktioner med 29.714 fordelt på tværs af de forskellige sociale medier.
Den slags historier har tidligere været at finde på opgørelserne over ugens mest virale historier, og i den her uge finder man også en anden Dagens.dk-historie i samme genre med historien 'Ny forskning: Rødvin kan være slankende', mens Tv2.dk også gør sig bemærket med 'Godt nyt for smør-elskere: Det er slet ikke så usundt' på listens 10. plads.
Desuden trak ugens debatter fra den politiske arena også flere pladser på listen. Blandt andet venstrefløjens utilfredshed med, at ministre, der har siddet et år, kan hæve ministerpension efterfølgende. En meningsmåling krævede desuden grænsebommene tilbage, og Dr.dks historie strøg derfor med 22.670 sociale interaktioner ind som næstmest delte, kommenterede og 'likede' historie.
Tv2.dk har skruet op for det sociale
I den her uge ligger Tv2.dk på den pæne side af 100 virale historier, som det har været tendensen siden årsskiftet. I dag fortæller TV 2's digitale chef Peter Brüchmann til MediaWatch, hvordan Tv2.dk siden december har intensiveret deres tilstedeværelse på sociale medier til at sprede deres historier.
Her sidder et hold på seks personer 19 timer i døgnet og tager sig af tekst og billeder til mediet kanaler på de sociale medier. I artiklen fortæller Brüchmann desuden, hvordan et nyt team parallelt med redaktionen for sociale medier skal overvåge og moderere de kommentarer og debat, der opstår på baggrund af indholdet.
På de efterfølgende pladser ligger Ekstrabladet.dk og Bt.dk næsten side om side med henholdvis 59 og 57 virale historier i ugens løb.
Teknisk fejl på sidste uges liste
Som følge af en teknisk fejl gav sidste uges liste ikke det fulde billede over mediernes virale historier. Systemet hos 'I Like', der samler tallene ind til listen, fangede derfor ikke alle de historier fra ugen, der skulle have haft plads på listen.
Ugens mest virale historier
Medier med flest virale historier
Medie | Interaktioner | Historier 800+ | Gns. interaktioner/historie | |
---|---|---|---|---|
1. | tv2.dk | 363.321 | 102 | 292 |
2. | ekstrabladet.dk | 213.870 | 59 | 151 |
3. | bt.dk | 198.060 | 57 | 189 |
4. | dr.dk | 152.767 | 46 | 49 |
5. | politiken.dk | 145.409 | 45 | 183 |
6. | dagens.dk | 157.083 | 37 | 618 |
7. | fyens.dk | 27.116 | 16 | 24 |
8. | b.dk | 51.858 | 14 | 63 |
9. | jyllands-posten.dk | 56.804 | 14 | 43 |
10. | mx.dk | 49.136 | 13 | 117 |
11. | information.dk | 31.665 | 11 | 52 |
12. | seoghoer.dk | 38.050 | 10 | 282 |
13. | tv2nord.dk | 30.364 | 9 | 243 |
14. | newsbreak.dk | 32.529 | 8 | 54 |
15. | avisen.dk | 38.836 | 7 | 42 |
16. | denkorteavis.dk | 32.605 | 6 | 333 |
17. | politiko.dk | 25.331 | 6 | 93 |
18. | tv3sport.dk | 12.334 | 3 | 31 |
19. | mmm.dk | 6.640 | 3 | 277 |
20. | kristeligt-dagblad.dk | 11.463 | 3 | 28 |
Ekstern lektor Filip Wallberg, der står bag indsamlingen af tallene i "I Like"-projektet, er desuden involveret i @journalistpip og @politikerpip, der retweeter de mest populære tweets fra journalister og politikere på Twitter.
Relaterede artikler
BT melder sig ind i viral-kampen
For abonnenter