MediaWatch

Redaktører hos Time udvikler annoncer

Time Inc’s magasiner følger efter konkurrenten Condé Nast og bruger nu aktivt redaktører til at sparre med virksomheder om annoncer.

I efteråret fik 11 Time Inc-redaktører opgaven at stille tre spørgsmål i hvert blad over nogle måneder, som læserne kunne indtale i Googles Chrome-app, i forbindelse med en annoncekampagne for søgemaskinens tale-funktion browser. Det Adage.com.

Det gælder blandt andet redaktørerne på Time Inc’s flagskib Time Magazine og modemagasinet InStyle. Dermed er Time Inc. det seneste store amerikanske magasin-hus, hvor det begynder at vise sig i spalterne, at barrieren mellem redaktion og annoncer bliver brudt op. For en måned siden fortalte Condé Nast, udgiver af magasiner som Vanity Fair og Vogue, hvordan deres redaktører skal kunne sparre med annoncører om indholdet af de såkaldte native-annoncer, der lægger sig op af det redaktionelle indhold.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs