
Mediekoncernen Egmont kaster håndklædet i ringen og lukker sit amerikanske forlag, Egmont USA, skriver Finans.
I 2009 etablerede Egmont forlaget, der fokuserede på udgivelser til børn og "young adults". Forlaget nåede dog aldrig at give overskud, og fik aldring den ledende markedsposition, som Egmont ønskede sig.
I efteråret forsøgte mediekoncernen at sælge forlaget, men uden held. Det tager Egmont nu konsekvensen af og lukker kontoret i New York, og afskediger seks medarbejdere.
"Vores position var meget lille i USA i forhold til markedet størrelse," siger Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør i Egmont Publishing, til Finans.
Over for Finans ønsker han ikke at oplyse, hvor meget Egmont har investeret i forlaget.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.