MediaWatch

Egmonts 'Superlike' stryger til tops som koncernens mest besøgte

Som det første site i de danske mediehuses byge af viral-sites debuterer Egmonts 'Superlike' højt blandt de mest populære hos de digitale læsere.

’So ein ding muss wir auch haben’ tyder meget på, at der blev sagt i stor stil blandt de danske medier siden efteråret, hvor det er piblet frem med de såkaldte viral-sites. Egmont var først med deres site, og siden er Fynske Medier fulgt efter med ’Welikeit’, Ekstra Bladet med Digout og senest BT med Bite.dk.

Fælles for siderne er det, at de som oftest finder underholdende indhold fra nettet med potentiale til at gå viralt hos særligt de yngre målgrupper. Viral-siderne deler så indholdet på deres egne sider for på den måde at høste trafik efter opskrift fra amerikanske forbilleder som Buzzfeed og Upworthy. Den øvelse ser ud til at være lykkedes for Egmont i sitets debut-måned på Danske Mediers trafik-topliste.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år

Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs