MediaWatch

Egmonts 'Superlike' stryger til tops som koncernens mest besøgte

Som det første site i de danske mediehuses byge af viral-sites debuterer Egmonts 'Superlike' højt blandt de mest populære hos de digitale læsere.

’So ein ding muss wir auch haben’ tyder meget på, at der blev sagt i stor stil blandt de danske medier siden efteråret, hvor det er piblet frem med de såkaldte viral-sites. Egmont var først med deres site, og siden er Fynske Medier fulgt efter med ’Welikeit’, Ekstra Bladet med Digout og senest BT med Bite.dk.

Fælles for siderne er det, at de som oftest finder underholdende indhold fra nettet med potentiale til at gå viralt hos særligt de yngre målgrupper. Viral-siderne deler så indholdet på deres egne sider for på den måde at høste trafik efter opskrift fra amerikanske forbilleder som Buzzfeed og Upworthy. Den øvelse ser ud til at være lykkedes for Egmont i sitets debut-måned på Danske Mediers trafik-topliste.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opskalering i Egmont, tv-tal fra året der gik og oprustning på cybersikkerhed har været med til at sætte farve på denne uge i den danske mediebranche. Få overblik over paletten med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs