Reuters på gaden med "Netflix for nyheder"-app

Nyhedsburauet sender tv-app på gaden til unge - især pendlere - som de kalder en "Netflix for nyheder".

Nyhedsbureauet Reuters har nu lanceret deres tv-app, som de påstår kan blive en "Netflix for nyheder", skriver the Guardian.

'Reuters TV', som er navnet på app'en til iPhone, slår sig op på en “kurateret men personaliseret nyhedsdækning" via korte videoindslag. App'en indeholder to services: 'Reuters Now', et nyhedsprogram på mellem fem og 30 minutter, som er brugerdefinerbart og som kan downloades, samt et live-feed af globale begivenheder.

"Måden vi bruger tv på og hører om nyheder har ændret sig. 'Reuters TV' er nyheder i Netflix-tidsalderen: Den er individuelt relevant, on-demand og er opdateret. Den er ideel til sening i løbet af din daglige pendling," siger Isaac Showman, adm. direktør i Reuters TV, til the Guardian.

Reuters målgruppe er “et voksende segment af informerede, mobile og globalt engagerende forbrugere i 30'erne og 40'erne, som sætter pris på autentisk videofortælling og som er for travle til at se traditionelle tv-nyheder." Appen bliver dog født ind i hård konkurrence med lignende apps fra BBC, Sky News, CNN, Bloomberg TV, CNBC og Fox.

Den er prissat til 1,99 dollar (13 kr.) om måneden og indeholder annoncer i et begrænset omfang.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også