MediaWatch

Murdoch slipper for telefonhacking-retssag i USA

Undersøgelser af lovbrud begået i USA af News Corps britiske tabloidaviser er indtil videre lukket. Myndigheder forbeholder sig dog ret til at åbne undersøgelser igen.

Rupert Murdoch, ejeren bag News Corp og 21st Century Fox.

Syv måneder efter retssagen i London mod den tidligere chefredaktør på den lukkede tabloidavis News of the World i London, Rebekah Brooks, dropper de amerikanske myndigheder nu efterforskningen af ejeren News Corp. Det skriver koncernen i en meddelelse.

News Corp lukkede News of The World i 2011 efter det kom frem, at journalister og redaktører havde hacket sig ind på telefonsvarere hos kendte og kongelige. Rebekah Brooks blev frifundet, mens hendes næstkommanderende, Andy Coulson, og fire andre redaktører blev kendt skyldige for telefonhackingen, mens sager mod flere journalister fra News of the World og mediemogulen Rupert Murdochs anden tabloidavis The Sun er undervejs.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs