MediaWatch

Oplagsfald og aflytningsskandale æder overskud i Murdochs engelske aviser

Trods fremgang for The Times taber News Corps britiske udgiverforretning stort på driften i seneste årsregnskab.

Rupert Murdochs britiske udgiverdivision, News Corp UK & Ireland, har tabt en halv mia. dkk på driften i seneste regnskabsår, skriver Financial Times.

Forretningen, der rummer dagbladet The Times og Times on Sunday, tabloidavisen The Sun samt forlaget Harper Collins, lander i minus 3,5 mio. pund (knap 33 mio. dkk) mod et driftsoverskud i sidste årsregnskab på 51 mio. pund (ca. 478 mio. dkk).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T. henter ny journalistisk chef fra Frihedsbrevet

Videochef på Frihedsbrevet og tidligere video- og podcastredaktør på Ekstra Bladet rykker videre til B.T., hvor hun skal udvikle og drive det snart 100 pct. digitale medies journalistik mod nye formater.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs