MediaWatch

Andre medier støtter: Charlie Hebdo vil mangedoble oplag

Med støtte fra bl.a The Guardian i England, en fond med penge fra Google og ’husly’ hos franske kolleger vil overlevende og tidligere medarbejdere udgive magasinet i én mio. eksemplarer.

Foto: Mads Nissen/Polfoto

Støtten strømmer ind til de overlevende og tidligere medarbejdere på satiremagasinet Charlie Hebdo, der i går svor at sikre næste uges udgave af bladet, der mistede 10 medarbejdere ved terrorangrebet på avisens redaktion i onsdags. Det skriver flere udenlanske medier.

Støtten kommer blandt andet fra fonden Digital Press Fond, som Google er med til at finansiere, skriver The Guardian. Fonden har sat 250.000 euro (ca. 1,960 mio. kr.) til side til at støtte Charlie Hebdo. The Guardian selv har ifølge et blogindlæg også afsat 100.000 pund (ca. 950.000 kr.) til at understøtte bladets overlevelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Stort boligmagasin skifter fra Bladkompagniet

Realdania-ejet magasin med sekscifret oplag har skrevet kontrakt med en ny distributør. Prisen er lavere, og kvaliteten højere, lyder forklaringen. Realdania har ingen planer om at stoppe den trykte udgave af magasinet.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs