Ugens mest virale: Politiken sniger sig forbi EB
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5633052.ece/ALTERNATES/schema-16_9/politiken.dk_top.jpg)
Politikens tegneseriestribe Wulffmorgenthalers reaktion på angrebet, hvor tegnerne bag striben har erstattet dagens streger med kollegiale ord, er med 22.771 interaktioner lige i hælene på historien fra Dagens.dk.
Den efterfølgende historie fra Tv2.dk indeholder desuden reaktioner på angrebet, ligesom Informations samling af tegneres modsvar på angrebet fylder længere nede.
Politiken nummer to
På årets første liste over medier, der opnåede flest historier med de over 800 interaktioner i form af delinger, anbefalinger og kommentarer som udløser status som viral på listen, så ligger Tv2.dk, som mediet i længere tid har haft for vane, på førstepladsen med 90 artikler.
Normalt plejer Ekstra Bladet at følge efter på listens næste plads, men i den her uge er Politiken.dk med med 56 artikler på andenpladsen, mens Ekstra Bladet i ugen nåede op på 46 artikler.
Ugens mest virale historier
Medier med flest virale historier
Medie | Interaktioner | Historier 800+ | Gns. interaktioner/historie | |
---|---|---|---|---|
1. | tv2.dk | 312.493 | 90 | 247 |
2. | politiken.dk | 201.611 | 51 | 238 |
3. | ekstrabladet.dk | 154.453 | 46 | 120 |
4. | dagens.dk | 129.804 | 38 | 492 |
5. | bt.dk | 107.465 | 32 | 100 |
6. | dr.dk | 109.949 | 23 | 33 |
7. | b.dk | 48.551 | 21 | 54 |
8. | jyllands-posten.dk | 55.769 | 19 | 42 |
9. | mx.dk | 67.175 | 17 | 158 |
10. | avisen.dk | 34.175 | 13 | 37 |
11. | information.dk | 48.707 | 12 | 77 |
12. | tv2nord.dk | 24.855 | 11 | 212 |
13. | denkorteavis.dk | 46.378 | 11 | 587 |
14. | seoghoer.dk | 31.154 | 9 | 342 |
15. | politiko.dk | 30.014 | 7 | 210 |
16. | fyens.dk | 26.736 | 6 | 21 |
17. | gaffa.dk | 8.779 | 5 | 142 |
18. | kendte.dk | 13.300 | 4 | 229 |
19. | tvmidtvest.dk | 5.565 | 3 | 81 |
20. | lokalavisen.dk | 19.663 | 3 | 8 |
Ekstern lektor Filip Wallberg, der står bag indsamlingen af tallene i "I Like"-projektet, er desuden involveret i @journalistpip og @politikerpip, der retweeter de mest populære tweets fra journalister og politikere på Twitter.