Superligaen indgår samarbejde om nyt fodbold-magasin

Selskabet bag Superligaen og Dyhr Sports Media samarbejder om nyt magasin om Alka Superligaen. Magasinet udkommer til foråret.
Foto: Lars Poulsen/Polfoto/Arkiv
Foto: Lars Poulsen/Polfoto/Arkiv

Den bedste danske fodboldrække for mænd, Alka Superligaen, får til foråret sit eget magasin. Magasinet Alka Superliga er navnet, skriver Superligaen A/S i en pressemeddelelse.

Magasinet er et samarbejde mellem Superligaen A/S, der styrer og organiserer Alka Superligaen, og Dyhr Sports Media, der tegnes af to tidligere pressechefer fra fodboldklubber i den bedste række.

"Vi får et magasin, hvor der er mulighed for at gå lidt tættere på og få plads til de fængslende fortællinger, som findes rundt omkring i vores 12 klubber. Vi har en liga med flere hundrede spillere, trænere og ledere, der hver især indeholder interessante historier. Målet er at få de bedste af dem frem i Magasinet Alka Superliga," udtaler direktør i Superligaen A/S, Claus Thomsen, i pressemeddelelsen.

Magasinet udkommer fire gange om året og vil blive uddelt gratis på de 12 Superliga-klubbers hjemmebaner samt i sportskæden Sportsmasters 100 sportsforretninger over hele landet fra fredag den 20. februar 2015. Magasinet vil også kunne tilgås online og bliver desuden udsendt fra webshoppen på sportmaster.dk.

Bag magasinet står Dyhr Sports Media drevet af Lars Guldager Dyhr og Michael Ravn, som begge har en fortid som pressechefer i henholdsvis Esbjerg fB og Silkeborg IF.

"Vi kender livet i klubberne fra de indre linjer, og det kommer læserne til at mærke, når vi nu skaber et fodboldmagasin, som vi sammen med mange andre danske fodboldfans har hungret efter," udtaler Michael Ravn, der bliver chefredaktør på Magasinet Alka Superliga.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også