En del af Watch Medier

MediaWatchfredag27. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
19.12.2014kl. 14.28

Superligaen indgår samarbejde om nyt fodbold-magasin

Selskabet bag Superligaen og Dyhr Sports Media samarbejder om nyt magasin om Alka Superligaen. Magasinet udkommer til foråret.
Foto: Lars Poulsen/Polfoto/Arkiv
af CHRISTIAN CARLSEN

Den bedste danske fodboldrække for mænd, Alka Superligaen, får til foråret sit eget magasin. Magasinet Alka Superliga er navnet, skriver Superligaen A/S i en pressemeddelelse.

Magasinet er et samarbejde mellem Superligaen A/S, der styrer og organiserer Alka Superligaen, og Dyhr Sports Media, der tegnes af to tidligere pressechefer fra fodboldklubber i den bedste række.

"Vi får et magasin, hvor der er mulighed for at gå lidt tættere på og få plads til de fængslende fortællinger, som findes rundt omkring i vores 12 klubber. Vi har en liga med flere hundrede spillere, trænere og ledere, der hver især indeholder interessante historier. Målet er at få de bedste af dem frem i Magasinet Alka Superliga," udtaler direktør i Superligaen A/S, Claus Thomsen, i pressemeddelelsen.

Magasinet udkommer fire gange om året og vil blive uddelt gratis på de 12 Superliga-klubbers hjemmebaner samt i sportskæden Sportsmasters 100 sportsforretninger over hele landet fra fredag den 20. februar 2015. Magasinet vil også kunne tilgås online og bliver desuden udsendt fra webshoppen på sportmaster.dk.

Bag magasinet står Dyhr Sports Media drevet af Lars Guldager Dyhr og Michael Ravn, som begge har en fortid som pressechefer i henholdsvis Esbjerg fB og Silkeborg IF.

"Vi kender livet i klubberne fra de indre linjer, og det kommer læserne til at mærke, når vi nu skaber et fodboldmagasin, som vi sammen med mange andre danske fodboldfans har hungret efter," udtaler Michael Ravn, der bliver chefredaktør på Magasinet Alka Superliga.

Relaterede artikler:

  • Spillet om Danmarks dyreste tv-rettigheder

    For abonnenter

  • Foto: Lars Poulsen/Polfoto

    Fodbold scorer seerne ved valg af tv-pakke

  • Foto: Gunvald Sebastian Buur/Polfoto

    Fagfolk: Det vinder SBS Discovery på Bonnier-opkøb

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Jens Dresling
Digital

Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+

Målsætningen for avisen er at hente højere vækst i abonnementsbasen end sidste år, fortæller kommerciel direktør Signe Skarequist.
  • Ekstra Bladet indtager digital førerposition og sætter efter flere abonnenter
  • B.T. sætter datamur om indholdet for at få mere ud af brugerne

For abonnenter

Foto: Gingers Eyes Photography
Debat

Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?"

Foto: Janus Engel
Medienyt

Stadig flere danskere søger væk fra nyheder

For abonnenter

Foto: Tv 2 / Danmark
TV

TV 2-direktør: Kræver stort arbejde at konstatere bevidst logindeling

For abonnenter

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Medienyt

DR Nyheders redaktion i Australien åbner i efteråret

For abonnenter

Photo: Jens Dresling / Politiken
TV

Læge sagsøger TV 2 for mere end en million kroner

Læs også

Foto: Dado Ruvic
Medienyt

Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok

41 pct. af 15-29-årige bruger Tiktok ugentligt, viser nye tal fra DR Medieforskning. Alligevel anbefaler digital rådgiver, at medier ikke blindt kaster sig ind i en potentielt ”drænende blindgyde.”

For abonnenter

Foto: Janus Engel
Medienyt

Stadig flere danskere søger væk fra nyheder

En stigende andel af befolkningen er blevet nyhedstrætte og vælger aktivt nyheder fra, viser årlig rapport om danskernes medievaner fra DR Medieforskning.

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
Digital

Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+

Målsætningen for avisen er at hente højere vækst i abonnementsbasen end sidste år, fortæller kommerciel direktør Signe Skarequist.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+ – 08.25
  • TV 2-direktør: Kræver stort arbejde at konstatere bevidst logindeling – 07.59
  • Ny pressechef vil gøre ALK mere attraktivt for nye medarbejdere – 07.00
  • Stadig flere danskere søger væk fra nyheder – 26. jan.
  • Norske medier opgraderer radiomåling hos Nielsen – 26. jan.
  • Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?" – 26. jan.
  • DR Nyheders redaktion i Australien åbner i efteråret – 26. jan.
  • Læge sagsøger TV 2 for mere end en million kroner – 26. jan.
  • Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok – 26. jan.
  • Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok – 26. jan.
  • Buzzfeed flyver til vejrs efter nyt Meta-samarbejde – 26. jan.
  • Viaplay lancerer streamingindhold i Østrig med hjælp fra Canal+ – 26. jan.
  • 24syv-direktør trækker i land efter fremlægning af "forkerte" lyttertal – 26. jan.
  • Tyske organisationer sagsøger Twitter for ikke at fjerne antisemitisk indhold – 26. jan.
  • Bonnier hæver bud på magasinplatform med trecifret millionbeløb – 26. jan.
Flere nyheder

Job

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Life science journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

Watch Job

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

  • Business Intelligence Specialist

  • Danske Rederier søger klimakonsulent til barselsvikariat

  • Centerdirektør til Sønderborg

Se flere jobs

Job

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Life science journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge