MediaWatch

Facebook gør kur til medier med nye redskaber

Med nye redskaber såsom en "smart udgivelsesfunktion" vil Facebook lokke indholdsproducenter til at dele mere indhold på det sociale netværk.

Foto: /ritzau/Jens Dresling/Arkiv

Facebook har længe været på frierfødder for indholdsproducenter for at få dem til at bringe mere af deres indhold ind på det sociale medie. Til at lokke udgiverne ombord tilbyder Facebook nu en række nye redskaber, som skal gøre det nemmere for udgiverne at dele deres indhold med de 1,3 mia. Facebook-brugere, skriver Recode.

Flere af redskaberne er relativ simple såsom et dashboard, der giver mere detaljeret information om, hvordan historier performer på Facebook. Mere interessant er måske en ny smart udgivelsesfunktion, som automatisk sender de historier, der er populære hos en udgiver, ud på Facebook, selvom udgiveren ikke har selv har delt dem på Facebook.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs