CNN på vej med digital opfriskning

2015 byder på en ny og friskere udgave af CNN på nettet. Den amerikanske nyhedsgigant er således gået i gang med et re-designe Cnn.com, skriver Capital New York.
Samtidig er CNN's digitale afdeling gået i gang med en "baglæns udvikling" af deres digitale strategi, fortæller Ed O’Keefe, vicedirektør for CNN Money and Politics.
"Den største forskel i vores tilgang har været at få en tv-virksomhed til at tænke digital first. Vi har et enormt publikum, vi rammer lige omkring alle, som du potentielt gerne vil ramme. Men hvis CNN skal lykkes med en total overgang til digital, og ikke kun CNN Politics eller CNN Money, bliver vi nødt til at tænke på, hvor publikummet er, fremfor konstant at forsøge at få dem til at vende tilbage," siger Ed O’Keefe til Capital.
Ifølge ham betyder det, at CNN fremover skal producere digitalt indhold, der giver mening på digitale platforme. Det kan blandt andet være en eksklusiv historie til nettet, der fungerer godt på mobil og sociale medier, siger Ed O'Keefe.
"Samtidig har vi denne lille ting kaldet tv, som kan forstærke historien endnu mere. Men hvis vi gjorde det den anden vej rundt og sagde 'lad os lave et tv-indslag', og smed det på nettet, vil det måske af og til virke, fordi historien er eksklusiv, men ofte vil det bare klinge hult," siger Ed O'Keefe.
Relaterede artikler:
Snapchat bejler til mulige mediepartnere
For abonnenter