MediaWatch

CNN på vej med digital opfriskning

CNN har sat gang i et redesign af deres onlineside. Samtidig er nyhedsmastodonten i gang med at implementere en digital first-strategi.

2015 byder på en ny og friskere udgave af CNN på nettet. Den amerikanske nyhedsgigant er således gået i gang med et re-designe Cnn.com, skriver Capital New York.

Samtidig er CNN's digitale afdeling gået i gang med en "baglæns udvikling" af deres digitale strategi, fortæller Ed O’Keefe, vicedirektør for CNN Money and Politics.

"Den største forskel i vores tilgang har været at få en tv-virksomhed til at tænke digital first. Vi har et enormt publikum, vi rammer lige omkring alle, som du potentielt gerne vil ramme. Men hvis CNN skal lykkes med en total overgang til digital, og ikke kun CNN Politics eller CNN Money, bliver vi nødt til at tænke på, hvor publikummet er, fremfor konstant at forsøge at få dem til at vende tilbage," siger Ed O’Keefe til Capital.

Ifølge ham betyder det, at CNN fremover skal producere digitalt indhold, der giver mening på digitale platforme. Det kan blandt andet være en eksklusiv historie til nettet, der fungerer godt på mobil og sociale medier, siger Ed O'Keefe.

"Samtidig har vi denne lille ting kaldet tv, som kan forstærke historien endnu mere. Men hvis vi gjorde det den anden vej rundt og sagde 'lad os lave et tv-indslag', og smed det på nettet, vil det måske af og til virke, fordi historien er eksklusiv, men ofte vil det bare klinge hult," siger Ed O'Keefe.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs