TV 2-regioner har mistet 700.000 seere

Siden 1994 har TV 2-regionerne på landsplan mistet 700.000 seere. En af løsningerne er at lave mere kritisk og dybdeborende journalistik, lyder det fra TV Syd.
Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv
Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv

På bare 20 år har TV 2's regioner mistet mere end halvdelen af deres seere. Den tidligere så populære regionale udsendelse 19.30 har på landsplan mistet næsten 700.000 seere.

Det fortæller Kulturen på News.

"Det er skidt med den udvikling, der er i gang, og det betyder også, at vi har en masse tiltag i gang for at dæmme op for den seerflugt," siger Betina Bendix, direktør for TV Syd, til Kulturen på News. TV Syd strækker sig fra Horsens til Tønder.

Ifølge hende skyldes de faldende seeral ikke kun ændrere vaner. Derfor vil hun ændre på stationens dna ved bla. at lave mere kritisk, dybdeborende og afdækkende journalistik, som viser borgerne, at de bliver taget seriøst.

Tal fra Gallup viser, at knap 1,3 mio. danskere i efteråret 1994 så regionale nyheder fra én af TV 2-regionerne hver dag klokken 19.30. I 2004 så 874.000 med på landsplan og i dag 10 år senere ser kun 630.000 danskere i gennemsnit med på TV 2 Regionernes 19.30-udsendelser.

I går satte TV 2 Lorry navn på deres kommende direktør. Det bliver Morten Kjær Pedersen, der kommer fra en stilling som marketingschef på hovedkanalen TV 2. Lorrys bestyrelsesformand Frede Jørgensen forventer, at Morten Kjær Pedersen skal være med til at få flere seere til hovedstadens regionale tv-kanal samt vinde nye brugere på de sociale medier og Lorrys hjemmeside.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu