MediaWatch

Den Korte Avis svarer igen på kritik

Ralf Pittelkow og Karen Jespersen svarer igen på kritikken af deres netavis Den Korte Avis. Kritikken fra det, de betegner som "Journalistisk Venstreparti", er "lodret forkert", skriver de.

Den tidligere minister for Venstre og nu folketingsmedlem for Venstre Karen Jespersen og hendes mand, Ralf Pittelkow, svarer nu igen på den hårde kritik, der har lydt af deres netavis Den Korte Avis.

Den Korte Avis har Ralf Pittelkow sat sig til tasterne for at svare på den kritik, som ifølge ham kommer fra "fra radikale muslimer, fra venstreorienterede kredse og fra nogle af de gamle medier, som føler sig truede."

"En stor del af angrebene på Den Korte Avis er baseret på lodret forkerte påstande om avisens indhold. Andre består i at puste små ting op, som om de var noget stort. Hvis man gjorde det samme med andre mediers løbende fejl, ville de alle kunne hænges ud," skriver Ralf Pittelkow på Den Korte Avis.

Den Korte Avis har tidligere måtte bøde for at at have copy paste artikler fra andre medier. I maj sidste år indgik Den Korte Avis forlig om ophavsretskrænkelser med medlemmer af Dansk Journalistforbund. Samtidig har Journalisten beskrevet, hvordan Den Korte Avis modtager mediestøtte uden at være tilmeldt pressenævnet.

I weekenden bragte Jyllands-Posten så artiklen "Kan Den Korte Avis bestå sin egen test?". I den retter en række medieeksperter kritik af indholdet i Den Korte Avis, mens Jyllands-Posten sår tvivl om en del faktuelle påstande i flere af avisens artikler.

Den Korte Avis giver dog ikke meget for artiklen i Jyllands-Posten.

"Artiklen er ren Journalistisk Venstreparti. Den er fuld af grove forvanskninger og proportionsforvrængninger," skriver Ralf Pittelkow, der sammenligner de gamle medier med Damernes Magasin i Matador og Den Korte Avis med "fornyeren Mads Skjern".

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs