MediaWatch

Egmont giver BT indhold for klik

Flere af Egmonts magasiner skal levere indhold til Bt.dk og m.bt.dk, og til gengæld kan Egmont trafik på trafik Bt.dk's 1,5 mio.læsere.

Fremover optræder Euroman artikler på bt.dk | Foto: Casper Dalhoff/POLFOTO/Arkiv

Berlingske Media og Egmont Publishing har indgået en strategisk samarbejdsaftale der betyder, at Egmonts magasiner skal levere indhold til BT's netaviser, Bt.dk og m.bt.dk, mod til gengæld at få del i BT's trafik.

Det skriver Berlinske Media i en pressemeddelelse.

Dermed kan læserne fremover møde artikler fra bl.a. Eurowoman, Alt for Damerne, Fit Living, Her og Nu og Euroman, når de klikker sig ind på bt.dk. Til gengæld for at levere indhold til BT.dk vil der indgå links til Egmonts netmedier i artiklerne.

Det ventes at give Egmont et mærkbart trafikboost fra Bt.dk, der er Danmarks femtemest besøgte website med 1,5 milo. månedlige brugere.

"Vi har en målsætning om at øge vores digitale vækst markant. Det vil vi bl.a. gøre ved at satse på kvalitetsindhold i endnu højere grad end tidligere," udtaler digital chefredaktør i Egmont Publishing, Jan Thoresen, i pressemeddelelsen.

BT's chefredaktør, Olav Skaaning Andersen, glæder sig over et strategisk partnerskab med Egmont Publishing, hvis magasinindhold passer godt ind i BT's mix. Især til glæde for de kvindelige læsere, siger han.

Indholdet fra Egmont Publishings magasiner vil både kunne findes på forsiden af Bt.dk og i kvindeuniverset bt.dk/kvinder.

For få uger siden indgik Berlingske Media en digital alliance med SBS Discovery om visning af klip fra bl.a. EM-kvalifikationsturneringen i fodbold. Fremover vil Bt.dk vise klip fra Danmarks landskampe, men også fra alle de andre store landshold i Europa.

Berlingske i tv-alliance med SBS Discovery

Egmont giver Her og Nu nyt digitalt liv

Egmont vil fiske klik med dansk 'Upworthy'

TV3 og EBs tv-alliance overrasker mediabureauer 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs