MediaWatch

Q3: De her 10 brugte mest på annoncer

Danske Spil poster flest penge ud på annoncemarkedet, hvor de ti største annoncører ifølge Gallups Adfacts-måling trådte godt og grundigt på speederen.

De ti største annoncører i det seneste kvartal brugte over 100 mio. kr. mere på at spille med musklerne over for forbrugerne, end de gjorde i samme periode sidste år. Sådan lyder totalen i Gallups Adfacts-måling for tredje kvartal.

Ifølge målingen, der opgøres i brutto-tal og altså ikke er fratrukket rabatter, satte de ti største 313,7 mio. kr. af på annoncebudgettet i tredje kvartal sidste år - i år er det tal på 417,2 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs