Dansk Handelsblad hyrer tidl. Downtown-direktør

Mediet om dansk detailhandel, Dansk Handelsblad, udvider ledelsen med en kommerciel chef.

Dansk Handelsblad har ansat Lars Helweg-Andersen i en ny stilling som kommerciel chef, skriver bladet i en meddelelse.

Den kommercielle chef får ansvaret for at få vækst i omsætning og indtjening gennem abonnements- og annoncesalg - samt fra eventuelt nye forretningsområder. Dertil kommer eventuelle opkøb eller samarbejder med andre fagmedier, skriver det Aarhus-baserede medie, der har Niels H. Carstensen som adm. direktør og ansv. chefredaktør.

Fortid på Downtown og Børsen

Lars Helweg-Andersen er tidligere direktør for dealsitet Downtown.dk, hvor han stoppede sidste år. Han har før da bl.a. været ansat på Dagbladet Børsen som direktør for salg og digitalt abonnement.

Dansk Handelsblads hovedmedie er avisen af samme navn, der udkommer ugentligt og er ejet af foreningen Købmandsforeningen. Bladet havde i 1. halvår 25.000 læsere ifølge Gallups læsertal - en stigning på 7.000 fra 1. halvår 2013.

Selskabet Dansk Handelsblad A/S kom sidste år ud med et overskud efter skat på 700.000 kr. ud af en bruttofortjeneste på 8 mio. kr. Et fald fra 2012, hvor selskabet havde sit bedste år siden 2008 med et resultat op 1,8 mio. kr. og en bruttofortjeneste på 8,8 mio. kr.

Dansk Handelsblad hentede også sidste år flere kræfter til bladsalget i skikkelse af Peter Helm-Petersen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også