MediaWatch

Ministerium sætter dato på omstridt reklameafgift

Reklameafgiften træder i kraft 1. juli 2015, oplyser Skatteministeriet, der sender lovudkastet i høring om en måneds tid. Det giver de berørte virksomheder "god tid til at indrette sig på den kommende lov," lyder det.

Foto: Ritzau Scanpix/Mie Brinkmann

Indædte modstandere af reklameafgiften kan lige så godt indstille sig på, at den omstridte afgift bliver en del af deres virkelighed inden længe.

Skatteministeriet sætter nemlig nu dato på for udrulningen af reklameafgiften. Ifølge ministeret forventer de således, at afgiften træder i kraft 1. juli 2015.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs