MediaWatch

Milliongevinst fra annoncørbetalte TV 2-programmer

TV 2-koncernen henter en tocifret millionindtægt fra aftaler, hvor annoncører er med til at finansiere tv-programmer. Broderparten hentes dog via Arbejdernes Landsbanks mere traditionelle sponsorat af 'Badehotellet'.

TV 2 skruede sidste år op for Advertising Funded Programming (AFP), og har på 12 måneder gjort sig sine erfaringer med den nye metode til medfinansering af tv-programmer.

Fra oktober blev AFP, der er vokset ud af almindelig tv-sponsoring og til dels product placement, udskilt som separat TV 2-forretningsområde under 'Kommercielle Partnerskaber'. Samtidig udpegede TV 2 en ny leder for AFP-teamet, Ann Forup, der kom fra Discovery Networks.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år

Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs