MediaWatch

Global: Linkedin vender bøtten med øget salg

Efter fem kvartaler med faldende omsætning kan Linkedin præsentere fremgang, Putins Rusland vedtager lov om bloggere og onlinemedier og ny rapport fra Human Rights Watch viser, at amerikanske journalister føler sig overvåget.

Linkedin styrker endelig salget

Linkedin landede i årets andet kvartal en omsætning på 534 mio. dollar, viser selskabets regnskab for andet kvartal. Det svarer til en stigning på 47 pct. i forhold til samme periode sidste år, og overgår ufølge Bloomberg News analytikernes forventninger. Samtidig kunne det professionelle sociale medie notere positiv vækst efter fem kvartaler i streg med faldende omsætning. Selskabets nettotab løb i perioden op i 0,9 mio. dollar eller 1 cent per aktie sammenlignet med en nettoindtægt på 3,7 mio. dollar eller 3 cent per aktie for et år siden. Linkedin venter fortsat en omsætning på mellem 2,14 mia. dollar og 2,15 mia. dollar for hele året.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs