Pixeline på vej til at blive Egmonts verdensstjerne

Den seneste udgave af læringsspillet for de mindste giver Egmont håb om, at Pixeline kan blive et verdensomspændende brand.

For to år siden købte Egmont rettighederne til det danske læringsspil for Pixeline, og det skorter ikke på ambitioner på vegne af den lille kloge pige med rottehalerne.

Den seneste udgave af spillet ”Pixeline Stjernehotellet” har nu rundet 1,2 mio. downloads på iTunes og Google Play, oplyser Egmont i en pressemeddelelse. Et antal der også rækker pænt udover de danske grænser.

På sigt skal Pixeline også kendes for mere og andet end computerspil, oplyser Egmont til Ekstra Bladet. Det kunne blandt andet være som figur på tv.

”I Egmont ser vi et stort potentiale i edutainment - altså tilbud til børn og deres forældre i krydsfeltet mellem leg og læring. Familier efterspørger i stigende grad underholdningstilbud, som har flere dimensioner, ikke mindst digitalt. Pixeline er indbegrebet af edutainment, og med Stjernehotellet har vi ramt noget som appellerer til virkelig mange,” siger Peter Schrøder, digital direktør i Egmont Publishing i pressemeddelelsen.

Egmont køber Pixeline

Travheste bliver del af Egmonts digitale satsning

Sladderblade konkurrerer hårdest på pris

Magasiner og aviser er blevet 47 pct. dyrere på 10 år

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også