Egmont køber Pixeline

Egmont er igen på opkøb. Egmont Kids Media har netop købt selskabet Krea Medie, der står bag bl.a. figuren Pixeline.

Mediekoncernen Egmont har foretaget endnu et opkøb, der skal styrke selskabets position på digital leg og læring for børn.

Divisionen Egmont Kids Media har købt Krea Medie, der laver computerspil til børn og blandt andet står bag figurer som Pixeline og Magnus & Myggen.  

Det betyder, at det fremover er Egmont der udgiver apps, bøger, aktivitetsprodukter og spil Pixeline, Silke og Magnus & Myggen i Danmark. Aftalen omfatter også Pixeline og Silkes pendanter i Norge og Sverige. Aktiviteterne repræsenterer, ifølge Egmont, en tocifret millionomsætning.

”Ejerskabet af Krea Medie er det afgørende skridt for Egmont mod en ledende nordisk position indenfor leg og læring, og det sikrer os nogle stærke karakterer med stort udviklingspotentiale. Opkøbet er drevet af de digitale produkter, og de store muligheder vi ser i universerne i Norden,” siger Peter Schrøder, digital direktør i Egmont Kids Media, i en pressemeddelelse. 

Offensivt opkøbstogt
Med opkøbet fortsætter Egmont den opkøbsstrategi, der har præget koncernen det seneste år. Koncernen overtog i starten af året det norske TV 2 og har desuden føjet resten af aktierne i slankeuniverset Vægtkonsulenterne til porteføljen i magasindivisionen. 

Egmont Kids Media har også sat en særlig offensiv ind mod de små digitale forbrugere. Divisionen købte tidligere i år det digitale børneunivers Fusentasterne, og har desuden lanceret  børnefilm-app'en Min Bio og lanceret det egenudviklede børneunivers 'Hovsa og Venner'

Egmont Kids Media ejer desuden rettigheder til brands som Disney, Anders And, Peter Plys og Rasmus Klump. 

- JHT

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også