Politiken vil også udgive digitalt magasin
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5633052.ece/ALTERNATES/schema-16_9/politiken.dk_top.jpg)
Med den digitale satsning ”Magasinet” vil Politiken.dk hver dag tilbyde læserne to-tre gennemarbejdede artikler i feature-længde.
I sidste uge var det Jyllands-Posten, der meldte sig på banen med en digital udgave af avisens Indblik-sektion til de digitale abonnenter. ”Magasinet” bliver en integreret del af Politiken.dk, skriver avisens digitale chefredaktør Lars Grarup, men hvor Jyllands-Posten har givet avisens magasinartikler nyt digitalt layout, så lover Politiken historier, der er skræddersyede til nettet.
”Med lange velskrevne artikler og visuelle oplevelser får brugerne dybde og unikke digitale fortællinger, der supplerer nettets dækning af døgnets vigtigste nyheder og debatter (…) Virkemidlerne - video, billedhjul og grafikker - er ikke med som staffage, men som journalistiske eller dramaturgiske elementer, der styrker fortællingen,” skriver Lars Grarup i præsentationen af ”Magasinet”.
Løbende opdatering - ikke dyre satsninger
Han henviser blandt andet til New York Times’ meget omtalte Pulitzer-vinder Snow Fall som eksempel på fremtidens digitale artikelformat, men ”Magasinet” vil ikke komme til at handle om tidskrævende produktioner, men om at opretholde en løbende produktion af artikler.
”I 'Magasinet' vil vi have fokus på kontinuiteten frem for store, dyre enkeltstående satsninger, som kun kan findes en gang imellem,” skriver han.
”Magasinet” vil være at finde på Politiken.dk fra tirsdag aften. "Magasinet" kommer til at ligge inden for avisens digitale abonnement, skriver Grarup.
Magasinjournalistik skal lokke nye læsere til JP
Relaterede artikler
Magasinjournalistik skal lokke nye læsere til JP
For abonnenter