Mediabureau udfordrer giganternes tankesæt

Det kommende nye mediabureau 'Orchestra' satser på at tiltrække 200-300 mio. kr. i omsætning og bryde fastlåste vaner.

Wibro Duckert og Partners, der er en af aktørerne bag det nye mediabureau, Orchestra, tror på muligheder for succes, også selv om man kommer ind som den nye dreng klassen på et veletableret marked, hvor tre bureaugrupper har 80 pct. af omsætningen.

Wibro Duckert og Partners var blandt kredsen af bureauer, der i 1992 stiftede mediabureauet TMP - der senere blev solgt og tog navn efter køber, OMD.

Direktør Jan Duckert mener, at projektet stiller med tilstrækkeligt power til at gå seriøst til opgaven.

"Hvis vi kan tage en bid på 200-300 mio. kr. af det det samlede marked på seks mia. kr., (media spend via bureau, red.), så er vi i fin balance," siger Jan Duckert til Børsen.

Brud med kultur

Bureauets direktør bliver Ulrik Drejsig, senest marketingchef for VW i Danmark, og han tror på et hul i markedet, og varsler brud med gamle kulturer.

Mediaplaner på de gamle bureauer ser ud i dag som for fem år siden - med tv, print og digitalt, hævder han.

Ulrik Drejsig mener, at bureauerne er for fastlåste i gamle vaner, delvist på grund af de penge, de tjener på at placere annoncer i gamle medier. Både de procenter, som mediabureauer tager hos kunden for at placere f.eks. tv-kampagner, og de godtgørelser bureauer får fra medierne, hvor det har været til debat, om de kommer annoncørerne eller bureauerne til gode.

De andre bureauer bag Orchestra, der lancerer 1. marts,  er Envision, &Co og WeLove People.

 Nyt mediabureau lanceres om to uger

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også