Kampen om annoncørerne spidser til

Opblomstringen af de webbaserede reklameplatforme - fra Google til Facebook - har skærpet kampen om annoncørernes mediebudgetter og presser mediebureauerne, skriver business.dk.

Opblomstringen af de webbaserede reklameplatforme - fra Google til Facebook - har skærpet kampen om annoncørernes mediebudgetter og presser mediebureauerne, skriver business.dk.

»Der er kommet mange flere platforme, og det går simpelthen så hurtigt, så det lader til, at det kan være svært for mediebureauerne at favne hele paletten. Man finder i stedet nogle, der er specialiserede i lige netop det medie, man ønsker at placere sig på, og det stjæler selvfølgelig omsætning fra de gamle, klassiske mediebureauer,« siger direktør i Dansk Annoncørforening, Otto B. Christiansen (foto), til business.dk.

I stedet opruster annoncørerne inhouse eller bruger i højere grad mere specialiserede bureauer.

"Mange af annoncørerne vælger billigere markedsføringsmetoder og tager eksempelvis web frem for TV, og det presser mediebureauernes indtjeningsgrundlag. Der er eksempelvis kommet mange flere digitale bureauer og løsninger, som bliver valgt i stedet," siger Christian Kaic, der er administrerende direktør i konsulentvirksomheden Ignizion til business.dk.

Han understreger, at det ikke bare er mediebureauerne, der skal kæmpe mere for at holde på kunderne, det gælder også andre bureauer som reklame- og webbureauer.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også