MediaWatch

Sjællandske håber at høste flere radiolyttere med nye dab-kanaler og ultralokalt nyt

Som en del af Sjællandske Mediers tværmedielle strategi gearer mediehuset op på lyd med en udvidet dækning i de fleste sjællandske afkroge med nye dab-tilladelser i porteføljen. Der er ifølge adm. direktør Jens Nicolaisen flere muligheder og kun små investeringer i udvidelsen.

Jens Nicolaisen, adm. direktør i Sjællandske Medier. | Foto: PR/Sjællandske Medier

Flere af landets store regionale mediehuse slog sidste år til, da 97 ledige pladser på det kommercielle dab-sendenet blev genudbudt. Interessen var overvældende, fortalte Radio- og tv-nævnet, da det stod klart, at der i flere områder var konkurrence om pladserne.

Et af de interesserede var Sjællandske Medier, som i forvejen driver FM-radioen SLR. Med det digitale radioudbud fik Sjællandske Medier fat på fire nye sendetilladelser - og det er der potentiale i, mener Jens Nicolaisen, mediehusets adm. direktør.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs