
Det nye medieforlig tilgodeser lokale- og regionale medier ved bl.a. at forhøje titelloftet og afsætte 150 mio. kr. over tre år til en ugeavispulje. Men et nyt koncernloft på 90 mio. kr. kan få negativ betydning for branchen fremadrettet, fordi det vil gøre det mindre attraktivt at opkøbe lokale eller regionale udgivelser, som ikke længere kan stå på egne ben. Det mener landets næststørste private mediekoncern, Jysk Fynske Medier.
”Hvis vi overvejer opkøb af en virksomhed, som er økonomisk nødlidende, som tilfældet var i Helsingør, og vi så mister mediestøtten, fordi vi rammer et koncernloft - altså det giver jo ikke mening. Det er en problemstilling, man fra politisk hold er nødt til at tage kæmpe alvorligt,” siger Bjarne Munck, viceadm. direktør i mediekoncernen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app