MediaWatch

Det Nordjyske Mediehus skærer chefredaktionen til og opruster i Aalborg

Den trebenede chefredaktion i mediehuset skal fremover gå på to ben, når Jens Peter Svarrer skal lede forstærket Aalborg-redaktion, som fusioneres med Nordjyllands-redaktion. Ændring i ledelsen skyldes bl.a. bortfald af opgaver i chefredaktionen.

Karl Erik Stougaard og Karen Keinicke udgør chefredaktionen i Det Nordjyske Mediehus efter omorganisering i ledelsen. | Foto: Caroline Jochumsen/DNMH

Over sommeren bliver der rykket rundt på flere kræfter i Det Nordjyske Mediehus, som både på ledelses- og redaktionelt plan har set behov for at omorganisere sig.

Afsættet for ændringerne har primært været et nyt behov for at styrke dækningen af landets fjerdestørste by, Aalborg, som ifølge ansv. chefredaktør Karl Erik Stougaard er i rivende udvikling på flere fronter med den højeste årlige nettotilflytning i Danmark og en ny sammensætning i byrådet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs