MediaWatch

Tiktok dropper planer om ekspansion i Europa og USA

Det sociale medie kommer ikke til at rulle webshop-satsning videre ud i Europa efter udfordringer med modellen i Storbritannien.

Foto: Mike Blake/Reuters/Ritzau Scanpix

Den kinesisk ejede platform Tiktok har forkastet planer om at udvide et ecommerce-initiativ i Europa og USA. Det skyldes, at satsningen ikke har fået en tilfredsstillende modtagelse i Storbritannien, skriver Financial Times.

”Tiktok Shop” er navnet på det sociale medies model med e-handel, som foregår live ved, at brands og influencers sælger produkter via en orange kurv, som vises i videoer, der sendes live.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs