MediaWatch

Youtubes satsning med korte videoer haler ind på Tiktok

Google-ejede Youtube har for første gang siden den internationale lancering af Youtube Shorts meldt månedlige brugertal ud for platformens tjeneste til korte videoer.

Foto: Annette Riedl/AP/Ritzau Scanpix

Kampen om brugeres tid på mobiltelefonen spidser til, og Youtube melder onsdag ud, at 1,5 mia. personer indloggede brugere, ser videoer på Youtube Shorts. Det skriver Wall Street Journal.

Til sammenligning meddelte konkurrenten Tiktok i september, at platformen havde rundet 1 mia. månedligt aktive brugere, mens estimater fra tredjeparter har sat tallet så højt som 1,6 mia. brugere. Tallene er ikke direkte sammenlignelige, men dagens udmelding vidner om, at Youtubes sats engagere en stor del af videoplatformens brugere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs