MediaWatch

Danskernes interesse for nyheder falder

I modsætning til i Danmark er tilliden til nyhedsmedier faldende i flere lande, viser den årlige Reuters Digital News Report. En del af forklaringen skyldes politisk polarisering, lyder det fra professor.

Interessen for nyheder i blandt danskerne er over de seneste fem år faldet fra 54 til 49 pct. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Der er flere pile, der peger i den forkerte retning i forholdet mellem danskerne og nyhedsmedierne. Der fremgår af den internationale rapport Reuters Digital News Report, som netop er offentliggjort.

Undersøgelsen viser blandt andet, at danskernes interesse for nyheder falder. Ifølge rapporten er interessen her til lands faldet 54 pct. i 2017 til 49 pct. 2022.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs