MediaWatch

Rapport: Danskernes tillid til nyhedsmedierne er steget - digital brugerbetaling er uændret

Coronakrisen i 2020 fik tilliden til nyhedsmedierne til at vokse, viser Reuters Digital News Report. Det gælder ikke mindst i Danmark, men vi halter stadig bagefter nabolandene, når det gælder digitale nyhedsabonnenter.

Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix

Nyhedsmedierne blev i kriseåret 2020 et centralt holdepunkt for danskerne i søgningen på information og nyheder om coronapandemien. Det forhøjede nyhedsforbrug blev ledsaget af en stigning i tilliden til nyhedsmedierne, viser Reuters Digital News Report 2021.

Her svarer 59 pct., at de er enige i, at de kan stole på de fleste nyheder, det meste af tiden. I 2020 var tallet 46 pct., hvilket var et fald på 11 procentpoint i forhold til 2019-målingen. Men tilliden er altså genoprettet nu ifølge den seneste opgørelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: OL-håndbold og sejlsport trak flest seere

TV 2's nye underholdningsprogram "Først og sidst" tabte sin førerposition fra forrige uge til en række OL-opgør, som skubbede andre formater ned af listen. OL stod for 12 af 20 udsendelser i Kantar Gallups liste over sidste uges 20 mest sete liveprogrammer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs