MediaWatch

Rapport: Danskernes tillid til nyhedsmedierne er steget - digital brugerbetaling er uændret

Coronakrisen i 2020 fik tilliden til nyhedsmedierne til at vokse, viser Reuters Digital News Report. Det gælder ikke mindst i Danmark, men vi halter stadig bagefter nabolandene, når det gælder digitale nyhedsabonnenter.

Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix

Nyhedsmedierne blev i kriseåret 2020 et centralt holdepunkt for danskerne i søgningen på information og nyheder om coronapandemien. Det forhøjede nyhedsforbrug blev ledsaget af en stigning i tilliden til nyhedsmedierne, viser Reuters Digital News Report 2021.

Her svarer 59 pct., at de er enige i, at de kan stole på de fleste nyheder, det meste af tiden. I 2020 var tallet 46 pct., hvilket var et fald på 11 procentpoint i forhold til 2019-målingen. Men tilliden er altså genoprettet nu ifølge den seneste opgørelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs