MediaWatch

Nyt medie er gået i luften med penge fra Udenrigsministeriet

Et ungemedie, som beskæftiger sig med historier fra udviklingslande, er lanceret med en toårig bevilling fra staten. Mediet vil gøre brug af sociale medier som Instagram til at nå målgruppen.

Foto: Tingenes Verden

”Tingenes Verden” er navnet på et spritnyt medie henvendt til unge, som fredag så dagens lys. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Bag Tingenes Verden står Journalistbureauet Tank, ngo’en Planbørnefonden og rådgiver Morten Bo, som sidste år vandt en idékonkurrence udskrevet af Udenrigsministeriet. Vinderen af konkurrencen skulle med en bevilling på to mio. kr. om året i to år erstatte Magasinet 360°, som havde været udgivet siden 1974 med historier om danske og globale udviklingstendenser.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs