New York Times tester rubrikker til mobilbrugere

Der blev skabt stor trafik i et forsøg, hvor avisen forsøgte at teste rubrikker, som var lavet specifikt til mobillæserne.

Et forsøg hvor New York Times har testet rubrikker, som er skrevet og henvendt specifikt til mobilbrugerne af mediet, har vist gode resultater. Det skriver Digiday UK.

Avisen har i nu ti måneder haft to personer afsat til at kigge på A/B rubrikker, og hvordan man kan optimere trafikken bedst muligt. Det var i led med det projekt, at New York Times i sidste uge afprøvede to forskellige rubrikker på en historie om, hvorfor flyselskaberne udfaser tv-skærmene i flyene.

Her viste testen, at ved at vinkle rubrikken direkte til de brugere, der sidder på mobilen og læser sine nyheder, fik avisen 26 pct. flere klik på mobilen.

"Jeg ville elske, hvis vi kunne gøre mere af den slags i fremtiden, når vi har mulighed for det," udtaler Mark Bulik, der er seniorredaktør på New York Times, til Digiday.

 Analytiker: Mobil og internet trækker medievækst

Det er blevet stadig mere og mere udbredt at teste forskellige rubrikker til den samme historie for at se, hvilken der trækker størst trafik. Og nu begynder aviserne altså også at teste rubrikker, der bliver splittet alt efter, hvilken platform man som læser sidder på.

De to rubrikker som New York Times testede på platformsniveau var "Flyselskaberne udfaser tv-skærmene fordi du altid er på dine enheder" på webudgaven, mens den var "Flyselskaberne udfaser tv-skærme fordi du kigger på det her" på mobiludgaven.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også